• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
اقتصاد مالی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
شماره شماره 5
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
صلاحی, جواد, کاشانی, بهناز. (1387). بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری در ایران. اقتصاد مالی, 2(2), 117-137.
جواد صلاحی; بهناز کاشانی. "بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری در ایران". اقتصاد مالی, 2, 2, 1387, 117-137.
صلاحی, جواد, کاشانی, بهناز. (1387). 'بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری در ایران', اقتصاد مالی, 2(2), pp. 117-137.
صلاحی, جواد, کاشانی, بهناز. بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری در ایران. اقتصاد مالی, 1387; 2(2): 117-137.

بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری در ایران

شناسنامه علمی شماره، دوره 2، شماره 2، بهار 1387، صفحه 117-137  XML اصل مقاله (665 K)
نویسندگان
جواد صلاحی1؛ بهناز کاشانی2
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2کارشناس ارشد اقتصاد انرژِی
چکیده
وسایل نقلیه سنگین دیزلی سهم قابل توجهی از مصرف سوختهای فسیلی را به خود اختصاص داده اند.با بررسی متوسط سن این دسته از ناوگان مشخص می شود که از خودروهای سنگین بیش از عمر مفید آنان بهره برداری می شود.بنابراین مصرف سالانه نفت گاز در این بخش دارای یک روند صعودی بوده و با توجه به ثابت ماندن قیمت فروش داخلی نفتگاز در مقایسه با افزایش قیمت وادرات این فرآورده دولت سالانه یارانه فزاینده ای را برای این فرآورده پرداخت میکند. با تو.جه به اینکه کاهش مصرف سوخت مورد توجه قرار گرفته است یکی از روشهایی که دولت می تواند برای تحقق اهداف خود از ان استفاده کند ،جایگزینی خودروهای فرسوده دیزلی است.در این پژوهش با ارائه روشهای مختلف از رده خارج کردن و جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی مسافربری شامل اتوبوس و مینی بوس  ،توجیه پذیری اقتصادی ان از دیدگاه دولت را مورد بررسی قرار داده و کاهش در مصرف سوخت انتشار آلاینده های زیست محیطی نیز به عنوان فرضیه مدنظر قرار داده ایم.بر اساس نتایج به دست امده و با توجه به ظرفیت تولید حودروسازان داخلی ،تمامی اتوبوسهای فرسوده را می توان با استفاده از تولیدات داخلی و تمامی مینی بوسهای فرسوده را می توان توسط ترکیبی از خودروهای وارداتی و داخلی در طول 5 سال جایگزین کرد.
 
 
 
کلیدواژه‌ها
خودروی فرسوده؛ ناوگان مسافربری دیزلی؛ صرفه جویی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 836
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 251
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.